Entrevista professors: Higini Arau

Higini Arau, és nou a l’ESARQ. Des d’aquest curs ensenya els principis de l’acústica als alumnes de primer.
Físic graduat a la Universitat de Barcelona i especialista en acústica. Es dedica al disseny acústic de sales de concert i altres espais. Des del seu despatx Arau Acustica ha treballat per despatxos d’alguns dels millors arquitectes del mon com ara  EMBT, Álvaro Siza , David Chiperfild, B720, Herzog & de Meuron, Manolo Gallego, Carme Pinós,i molts altres.
Docent, investigador i professional, us deixem amb l’entrevista.

Lloc i any de naixement: Barcelona,  1946
Lloc de residencia: Barcelona
Assignatura i curs: Acustica i curs 1er Arquitectura

Simulació Acústica del recinte

De la assignatura que imparteixes, què creus que és el mes important de transmetre als alumnes? Podries definir-ho en una paraula?
Raonar. 

Que han de buscar els alumnes per complementar el que aprenen a les teves classes? 
Llegir els apunts que els hi he donat o llegir la bibliografia complementaria. 

Y en general com creus que els estudiants podrien complementar aquests coneixements que els transmeten a la universitat?
Estudiar amb afició. Si no hi posen esperit poc es pot fer.

El Teatro alla Scala de Milà. Restauració de Mario Botta


Que veus a l’ESARQ que la faci diferent? Que en destacaries?
Un aprèn a viure en llibertat i a saber-la usar.

Quina va ser la teva primera experiència amb la arquitectura?
Fa molts anys quan l’acústica m’hi va dur, doncs sóc físic.

Gran Teatre del liceu Reforma de Ignasi de Solà-Morales, Xavier Fabré i Lluís Dilmé.

Quines son les activitats o projectes que esteu desenvolupant actualment?Algun secret (in)confessable? Que destacaries d’algun d’ells?

No tinc secrets els meus projectes, publicacions etc. Es poden veure en la meva web:www.arauacustica.com

Sabem que ha treballat a l’estranger nombroses vegades. Algun consell per als estudiants que vulguin anar fora d’Espanya?
Saber bé els idiomes més utilitzats en la seva matèria i ser molt professional en la seva professió. Per tant haurà d’investigar molt, possiblement en solitari.

Reforma Auditori Tonhalle St.Gallen a Suisa

Amb la teva experiència actual però posant-te a la pell d’un estudiant que acaba la carrera avui, que li aconsellaries que fes?
Els hi puc  dir que en el transcurs de la vida s’ha d’estudiar permanentment per estar al dia. Aquesta tasca s’acaba quan ens morim. Però estudiem per practicar els nostres estudis. Al acabar els estudis generals ens hem  d’especialitzar en alguna o varies matèries per ser útils i competitius.

En la situació actual, de crisis al sector, com creus que hauria de posicionar-se o respondre la professió dels arquitectes?
El tema es difícil de respondre doncs aquesta crisi és mundial i Espanya es un pou sense fons.
Jo particularment me’n aniria als Estats Units i al Canada. Allà aprecien a les persones que treballen bé i sobre tot als especialistes.
A Catalunya pot ser podríem fer quelcom si no existís España.
Catalunya és la 3ªregió europea mes avançada a nivell tecnològic i d’esperit de treball, les dues primeres són a Alemanya.

Casa a Formentor, Mallorca. Álvaro Siza

Edificio Fórum arquitectes Herzog & de Meuron

Edificio Fórum arquitectes Herzog & de Meuron

Auditori de Barcelona. Arquitecte Rafael Moneo

Leave a comment

Filed under Entrevistes

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s